Tekster til hjemmeside

Gå ikke glip af salg og synlighed. Få SEO- og salgsparate hjemmesidetekster

Du behøver ikke vælge enten eller. God tekst til web samt forståelse for søgemaskinen algoritmer og respons er to sider af samme sag.

SEO-aspektet fungerer som en trampolin og kan sende dine hjemmesidetekster højere mod himlen, mens de eksakte ord på dit website har til formål at konvertere nye potentielle kunder.

Du ved sikkert, din webtekst fungerer bedst, når den både fanger brugerens interesse og samtidig signalerer relevans til søgemaskinen? For det ene udelukker bestemt ikke det andet – tværtimod!

Fungerer dine tekster på begge niveauer, er du allerede langt og høster den største værdi fra de skrevne ord.

Præcis dét hjælper jeg dig med.

-Få originale tekster målrettet din hjemmeside
-Leveret lige i din indbakke – til aftalt tid

hjemmesidetekster

Bestil dine webtekster – det har klare fordele!

Elsker du at skrive og har du tid nok? Nej?

Hvis du ikke er typen, som sætter dig foran tastaturet, er der heldigvis mange gode grunde til at bestille dine nye hjemmesidetekster:

  1. Sælg mere
  2. Styrk dit brand
  3. Få friske øjne på dine tekster
  4. Spar din egen tid
  5. Få det overstået
  6. Forbedr din SEO

Sagt med andre ord: Professionelle webtekster gør, at du undgår blinde vinkler og får skrevet teksterne af en fagperson, der ser dine tilbud og services fra ’kundens synspunkt’.

Samtidig gør gode tekster din hjemmeside mere troværdig. Netop øget troværdighed fra tekster med stærke salgsargumenter, lader dine kunder se fordelene ved dit tilbud. Det skaber flere salg!

Advarsel: kopier IKKE andres tekster!

NEJ! Du må under ingen omstændigheder kopiere andres arbejde. Heller ikke selvom det virker harmløst og kun tager 2 sekunder at klippe de mange guldkorn over på egen side. Det bryder nemlig ophavsretten!

Hjemmesidetekster, som du selv har skrevet (eller en tekstforfatter skriver for dig), går under betegnelsen et værk. Bliver de ’lånt’ af andre, kan du bede dem fjerne teksterne igen.

Desuden er det ikke smart at have samme tekst, som der allerede findes på nettet. Ligesom du naturligvis heller ikke vil have den samme webtekst flere steder på din egen hjemmeside.

Det skyldes, at Google ikke bryder sig om duplicate content – altså duplikeret indhold. Google ønsker originale tekster til hjemmesiden, gerne originale billeder og i det hele taget en hjemmeside, som serverer en god brugeroplevelse.

Duplicate content betyder typisk, du ikke opnår gode placeringer og det bør få alarmklokkerne til at ringe.

Kort sagt: Få altid skrevet originale hjemmesidetekster!

Tekster til hjemmeside

Kontakt

Få et uforpligtende tilbud på nye, brandvarme tekster til din hjemmeside eller webshop.

Kontakt mig via kontaktformularen eller på tlf. (+45) 65 74 15 45

Indtast venligst dit navn.
Indtast venligst en besked
Tjek venligst din captcha for at verificere at du ikke er en robot.

-Få sælgende og SEO-venlige tekster
-Altid originale og målrettet dine behov

Skriver du selv? Så husk…!

Når du udformer dine tekster til hjemmesiden, er det vigtigt, du har gjort dig tanker om din kommunikation.

Uanset om du skriver – eller får skrevet – tekster til en kategori, produkter eller services, skal de fange læseren og føre mod et mål: typisk i form af salg eller en kontakthenvendelse.

Men! Ved du:

  • Hvem du skriver til?
  • Hvordan du formuler dine budskaber til dem – hvad vil dine kunder gerne vide?
  • Hvordan de finder dig?

Det kan du blive klogere på ehrunder.

Hvem skriver du til? Kend din målgruppe

Inden du tager hul på dit skrivearbejde, skal du kende din målgruppe. Hvordan ved du ellers, hvem du skriver til – og hvordan du sælger dem netop din løsning?

Overvej derfor, hvem der skal læse din tekster. Prøv evt. at udforme en persona - altså en mand eller kvinde, der repræsenterer din målgruppe i én person. Den ideelle kunde.

Personaer har i visse kredse ry for at være en popsmart løsning, der ikke er dybdegående nok. Det er dog stadig en effektiv måde at sætte ansigt på dine kunder, hvilket trods alt giver dine webtekster en vinkel!

Ønsker du dernæst at vække dine personaer mere til live og arbejde med købsbehov, triggers, kunderejse og behov, bidrager det blot med værdifulde nuancer.

Når du kender din målgruppe, er det lettere at kommunikere relevant. Dermed bliver det også lettere at føre din kunde mod en handling.

Hvad vil dine kunder gerne vide?

Dine kunder vil typisk søge generel viden om et emne eller søge specifik information om en service eller et produkt, de er interesseret i at købe.

Hav her øje for ’search intend’, altså årsagen til søgningen, som deles ind i:

  • Køb
  • Information
  • Navigation (f.eks. en søgning på ’Elkoger Elgiganten’, der ville sende dem et specifikt sted hen – altså ville brugeren blive navigeret til en destination).

Du skal naturligvis forsyne din læser med relevant information i forhold til deres søgetype. Dertil skal din webtekst være overbevisende og ramme sømmet på hovedet!

Overvej derfor, hvilke budskaber du SKAL have ud for at overbevise din læser om, du kan hjælpe ham eller hende med at nå sit mål. Opdel eventuelt dine budskaber efter deres væsentlighed og præsenter dem så løbende i teksten – startende med dine vigtigste pointer, stærkeste salgsargumenter etc.

Serverer du gode og relevante informationer på et skinnende sølvfad, sker der typisk to ting:

  1. Din læser bliver på dit site (hvilket også fortæller Google, der er god grund til at have din side placeret højt, så brugeren finder den).
  2. Du fremstår troværdig og professionel, hvilket øger sandsynligheden for, at du får solgt dine produkter eller bliver kontaktet for at løse den opgave, du tydeligvis er den rette til!

Hov! Står der ikke lige i de to punkter, at god tekstforfatning til din hjemmeside giver bedre chancer for gode placeringer i søgemaskinen OG fører til flere konverteringer? JO! … og det svarer lidt på næste spørgsmål.

Hvordan finder dine kunder dig?

Dine kunder finder dig naturligvis på Google, fordi dine tekster ”både fanger brugerens interesse og signalerer relevans til søgemaskinen”, som jeg skriver i første afsnit på denne side.

En tekst som er målrettet til en bestemt search intention og et bestemt søgeord, som samtidig giver en s-u-p-e-r brugeroplevelse og er struktureret teknisk korrekt, klarer sig langt bedre end gennemsnittet!

Så giv din bruger en god oplevelse og hæld den rette olie i Google-maskineriet, så er du godt i gang!

Ps. Husk at selvom man naturligvis kan betale sig til synlighed via Google Ads, så skal din bruger stadig lande på en god og professionel side, hvis du forventer konverteringer!

 

Flere gode råd til dine webtekster

Gode tekster til hjemmesider og webshops taler din målgruppes sprog. De overbeviser og løser gerne et problem – eller giver den rette information (afhængigt af tekstens formål).

Generelt lyder de mest simple og gode råd:

  • Skriv modtagerorienteret
  • Brug aktivt sprog
  • Skriv i målgruppen sprog (talesprog > formelt sprog)
  • Undlad marketingfloskler
  • Sortér fagsproget fra (medmindre det er nødvendigt)
  • Brug sigende over- og underoverskrifter
  • Tænk også over tekstens visuelle fremtoning
  • Kopier aldrig andres tekster – vær original

Sælger du produkter eller en service, så husk desuden, din kunde er emotionelt anlagt.

Vi søger alle den løsning, der hjælper os med at overkomme et problem eller nå et mål – særligt hvis det er let, tidsbesparende og til en attraktiv pris.

Derfor kan du med fordel fortælle, hvordan din løsning får din kunde til at se yngre ud, får gladere børn eller noget helt tredje.

Husk at din tekst gerne må indeholde både kolde fakta (vægt, dimensioner, materiale etc.) sammen med emotionelt appellerende budskaber (”se 10 år yngre ud”, ”gør X lettere”, ”hjælper med at beskytte regnskoven” etc.).

Vær opmærksom på, at det er de emotionelle aspekter, der taler til den hjernehalvdel, som gerne vil købe, mens fakta er med til at retfærdiggøre købet.

Så når man f.eks. køber en ny bil, man virkelig har fortjent og ser godt ud i – og den samtidig kører længere på literen samt skåner både økonomi og miljø, så har din kunde fået hele pakken.

Disse pointer er naturligvis særligt væsentlige ved produktbeskrivelser, men glem dem ikke i dine kategoritekster.